Hazánk jelenleg Európa legnagyobb nyúlhús-exportőrének számít, ugyanakkor a hazai nyúlhús fogyasztásában a rangsor végén kullogunk. Itthon a becsült nyúlhús fogyasztás fejenként 2-3 dekagramm évente, míg például a mediterrán országokban ez meghaladja a 2 kilogrammot is.
Dr. Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum szóvivője elmondta, az AMC az elmúlt évtizedekben számos nagysikerű fogyasztásösztönző kampányt, áruházi akciót szervezett és bonyolított le. A most induló kampánnyal az a céljuk, hogy segítsék a tudatos fogyasztói magatartás, az egészséges táplálkozás, a környezettudatos termékválasztás elterjedését, illetve a kiváló minőségű, hazai termékek piaci promócióját.
A Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács is csatlakozott a kampányhoz, céljuk, hogy megismertessék a fogyasztókkal ezt a könnyen emészthető, zsírszegény, egészséges és ízletes fehér húst, hogy a nyúlhús minimum heti egyszer a magyar családok asztalára kerüljön. A nyúlhús gasztronómiai értéke is igen magas, talán nem véletlen, hogy a kiemelkedő konyhakultúrával rendelkező országokban gyakran kerül a családok asztalára. Számtalan kreatív módon elkészíthetőek a nyúl különböző részei, és bátran választhatóak akár az ünnepi menük csúcspontjának csakúgy, mint hétköznapi ebédek vagy grill partik ízletes főfogásának. A nyúlhús kedvező élettani hatásai alkalmassá teszik arra, hogy diétás étrenden élők, kisgyermekek és idősek is fogyaszthassák. Méltán mondhatjuk, hogy a nyúlhús a 21. század fehérje forrása.
Az Auchan áruházak a nyúlhús népszerűsítésére a széles termékkínálatban és a kedvező árakban látják a megoldást: állandó, széles választékkal várják a vásárlókat friss nyúlhús termékekből.
Népszerűsítik a nyúlhús-fogyasztást
Országos kampány indult a nyúlhús-fogyasztás hazai népszerűsítésére. A kampány célja, hogy minél többen megismerjék a nyúlhúsból készíthető ínyencségeket, azok élettani előnyeit és elkészítésének igen változatos módjait.
(Forrás: vadaszideny.hu; nimrod.hu; kép: pixabay.com)