Ez talán már a legtöbbek számára ismert tény, a vadászat megítélése nem olyan rossz, azonban arra is van példa, hogy abszolút negatív a vadászok megítélése. Ez a téves ismeretek birtoklásának tudható be leginkább. A probléma csak súlyosbodhat, ha nem teszünk valamit, hiszen a ma felnövő nemzedékek egyre távolabb kerülnek a természettől. Sok szülő óvja gyermekeit attól, ahol eredendően lennie kellene. Az erdei iskolák éppen arra adnak lehetőséget, hogy a nagyvárosi életmódot élő csemeték belekóstolhassanak abba, hogy mit tud nyújtani a növények és az állatok közelsége. A hagyományos oktatástól nemcsak a helyszínében tér el az erdei iskola, hanem tananyagában is. Az erdőpedagógia és a természetpedagógiai is eszköze lehet annak, hogy a gyerekeket megtanítsuk látni és élni a környezetben (is).
Az erdei iskolát nincs az a gyerek, aki ne élvezné,m mert annyi újat és érdekeset láthatnak, amit máskülönben szinte egyáltalán nincs esélyük. Ahhoz, hogy a vadászokat se gonosz, szegény állatokat értelmetlenül leölő embereknek titulálják, az erdei iskolák, a vadászok és az Agrárminisztérium is célul tűzte ki, hogy az erdei iskolákban zajló foglalkozásokat a pedagógusokon túl a vadászok is segítsék. Az erők világához ugyanis a vadászok is hozzátartoznak, ezért nagyon fontos, hogy a gyerekek értékes és hiteles információval gazdagodjanak a vadászati témákkal kapcsolatosan.
Annak érdekében, hogy a fővadászok az erdei iskolák munkáját segíteni tudják, erdőpedagógiai előadásokon vettek részt.
További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!