Jump to content

Suzuki Vitara 1,4 Booster Jet - 2016.

2016. 07. 08. 10:04

Vigyétek és vegyétek, mondanám legszívesebben, de nem kell, mert a Vitarát viszik, mint a cukrot.

És ennek örülök. Nem csak mert a legjobb ár/érték arányú kompakt SUV, hanem mert aki Vitarát vesz, ritkán szenved kisebbségi komplexusban, és nem ül akkora batárban, amely három autó helyét foglalja az így is zsúfolt városokban. Kipróbáltam már idehaza, döngettünk vele parti homokon és most végre megkaparintottam ezzel az ezernégyes turbómotorral. És a véleményem nem változott így sem: a Tökéletes Katona.

Mert az újévi Bécsi Operabálra érkezésen kívül nem tudok elképzelni olyan életképet, amelybe ne férne bele. Ezzel a 140 lóerős turbómotorral olyan észrevétlenül siklott bele életünkbe, mintha már évek óta használná a család. Az ünnepek előtti dzsihád során hozott-vitt, cipelt nehéz és nagy dolgokat, utaztunk vele messzire, de városon belül is sokat, és bevallom, nem volt időm foglalkozni azzal, miben ülök. Nem is kellett, egy pillanatra sem zökkentett ki valami marhasággal, és nálam a mindennapi használhatóság a jó autó ismérve, a forma és a márkanév sokadrangú.

Ettől függetlenül a Vitara oldalnézetben ortopéd egy kicsit. A kötelező gyalogosvédelmi előírások magukkal hozzák ezt a klumpa formát, de mokány, fiatalos és olyan hűbele-üzenete van. Igaz, kevésbé passzoló felni talán a világon nem létezik annál, mint amivel szerelték, de mivel Tannisban láttam, milyen jól áll neki a húsos gumis fekete változat, nem marasztalom el azt, aki kiválasztotta.

Az igai újdonság (hiszen a Vitarát már szerettük itt meg itt is) az ezernégyszáz köbcentis, 140 lóerős BoosterJet nevű turbómotor. Természetesen közvetlen befecskendezéses, ami ugyan felveti a kérdést, miképp boldogul majd a kokszosodás jelenségével, de ezt firtatni most aljas dolog lenne, térjünk rá vissza pár év múlva.

Az új motorból készül egy kisebb, ezer köbcentis változat is a későbbiekben, jó eséllyel megkapja majd az új Swift, talán a Vitara is. A wastegate szelep nagy terhelésen zárva marad, megnövelve a nyomást, melynek maximuma nem túl magas (1,1 bar). A turbófeltöltő közvetlenül a leömlővel a hangerfejhez csatlakozik, így minimalizálva a turbólyukat. A mai mezőnyben tényleg érezhetően élénkebbnek tűnik, mint mondjuk az Opel hasonló teljesítményű motorja, de megkockáztatom, a VW-féle TSI-n is túltesz, bár utóbbi 140 lóerős változatát kézi váltóval nem próbáltam.

Forrás, kép forrása: vadaszmester.hu